OM DANSEAVDELINGEN

Et dansetilbud på kulturskolen betyr opplæring i små grupper med stor grad av individuell oppfølging.

Vi tilbyr et spennende program som innbyr elevene til å utforske dansens verden gjennom aktivitet, kreativitet og utførelse. I tillegg til ordinære dansetimer har elevene muligheter til å delta både i lokale og nasjonale hendelser, treffe besøkende artister og være med på forskjellige kulturelle aktiviteter gjennom året. Vi gjør vårt beste for å gi elevene et bredt spekter av danseopplevelser og arbeide med andre kunstarter både i amatør- og proffsammenhenger, for å få en helhetlig danseopplæring.

Tilbudet innen dans er omfattende. Fra fylte 4 år tilbyr vi Knøttedans, der barna blir introdusert for dans gjennom lekbetont dansetrening med og uten foreldre.

Fra 6 år kan barna begynne på Barnedans med fokus på kreativitet og alderstilpasset teknisk dansetrening. Barnedans-elevene er med på kulturskolens årlige juleforestilling.

Fra 9 år kan elevene være med på Ungdomsdans. Ungdomsdans omfatter et brett dansetilbud som Jazzdans, Hip Pop og Modernedans.

Bla i menyen til høyre for å finne mer om de ulike tilbudene.

Prisliste i kulturskolen finner du her.

Danselærer i Nome kulturskole er: