Om Musikkavdelingen

Musikktilbudet ved Kulturskolen er mangfoldig og gir veldig mange muligheter for våre elever. Instrumentutvalget er svært bredt, og innenfor de ulike instrumentgruppene kan du velge i mange tilbud.

De spesifikke instrumentvalgene du har finner du i feltet “SØK ELEVPLASS”.

Våre lærere er spesialutdannet på de forskjellige instrumentene og gir opplæring spesielt tilpasset den enkelte. Elevene vil få veiledning i valg av instrument, og gjennom ukentlige spilletimer blir hver enkelt tett fulgt opp. Her er vår visjon at alle skal lykkes med det valget de gjør.

Når man har startet opplæring på et instrument oppfordrer vi til innsats hjemme slik at utviklingen og framgangen får best mulig grobunn. Allerede tidlig oppfordrer vi elevene til å være med i samspillgrupper, orkestre, kor, korps og band for å utvikle seg enda bedre. I tillegg er Kulturskolen i Nome organisert som en utøvende skole med egne produksjoner og kulturformidling. I prosjektene får elevene utvikle sine evner i samspill og samhandling med andre elever og lærere på enda flere måter enn det de får på de ordinære spilletimene.

Prisliste i kulturskolen finner du her.

SISTE INNLEGG

Designed by -