FAGTILBUDENE

knattedans

KNØTTEDANS (fra 4 år)

Gjennom bevegelse, dans, improvisasjon og rytmer vil barna få brukt sin energi og fantasi på en skapende måte. For mange er dette det første møte med dansen, og vi legger stor vekt på at dette skal bli en positiv og god opplevelse.
Vi starter med å danse sammen med foreldrene, som etterhvert trekker seg mer tilbake. Målet er å være alene sammen med gruppen og læreren.
Lærer vil ikke ha anledning til å følge elevene på toalettet så foreldre/foresatte må være tilgjengelig utfor dansestudioet hvis behovet melder seg.

Som treningstøy trenger elevene strømpebukser/ longs og drakt/t-skjorte, de må i tillegg ha fottøy egnet til å bruke i undervisningen – f.eks. ballettsko eller sklisokker (ikke joggesko).

I skoleåret 2023/2024 har kulturskolen undervisning i knøttedans på tirsdager fra kl 17-1745 i Gamlebanken i Lunde.

barnedans

BARNEDANS

I barnedans blir barna introdusert for dansens verden gjennom lekbetonte og spennende øvelser. Elevene får utforske dans, bevegelse og sin egen kreativitet. De øver opp konsentrasjon, koordinasjon, styrke og musikalitet. I barnedans legges grunnlaget for videre dans innenfor jazz, moderne og hip pop.

Barnedans-gruppene er med på èn av kulturskolens store forestillinger, enten til jul eller til våren.

jazzdans

UNGDOMSDANS

Ungdomsdansen kjennetegnes av rytme, energi og danseglede. I timene utvikler elevene styrke, musikalitet, formidling og teknikk gjennom ulike øvelser og trinnkombinasjoner til variert musikk.

Vi tilbyr egne grupper for elever fra 10 år og opp til et avansert nivå, som forbereder elevene til videre studier og utdanning innenfor dans.

I skoleåret 2023/2024 har kulturskolen undervisning i ungdomsdans både i Lunde (tirsdager kl 16-1645 i Gamlebanken) og på Ulefoss (torsdager fra kl 1545-1630 i Blackbox på Holla 10-årige skole)

Dans for voksne

Har du alltid hatt lyst til å danse, men aldri kommet i gang? Nå er tiden inne!
Vi har gleden av å meddele at Nome kulturskole er en av de få kulturskolene i landet som tilbyr DANS FOR VOKSNE.
Her jobber vi med styrke, fleksibilitet og ikke minst med dans. Det blir en miks av teknikker og vi baserer treningen mer på bevegelighet enn på å finslipe teknikk.

Sted: Dagsrud
Tid: Mandager kl 18-19